close
剛剛又收到波波的信  還算蠻乖的孩子 因為小軟跟巴奈的分身都還沒寫第二封信回家報平安~
但是波波英文也很好喔~ 好好的不寫白話一點

********************************************************************************************************************
Good evening pup,

I've just arrived at Tashkent which is the capital of Uzbekistan. 乖孩子 到了就好

What do you imagine Uzbekistan is like, pup? All I know is that Uzbekistan became independent when the Soviet Union collapsed. It borders Afghanistan. Actually Uzbekistan is abundant with melons, strawberries, grapes and etc. I just thought it was a desert country because the Silk Road passed through Uzbekistan, but agriculture has actually flourished. 
 我確實對烏茲別克沒什麼概念ㄟ 只知道他是俄羅斯的一部分 什麼時候偷偷獨立了
        有這麼多好吃的水果 為什麼不懂得買點給我吃吃看呢 真是不貼心
        但是我也不知道絲路有經過那兒...
  
       " agriculture has actually flourished "  這句是要講 農業真的很興盛呢~
        agriculture 這麼少用到的單字你去哪學來的 害我還要查字典 

        (話說 我居然有朋友會這個字 而且是我講出"農業"兩個中文字 他就拼出英文給我了
         這個單字到底是哪時候學過的 ~~ )
        (我還知道另一位台柱 李同先是英文系高材生  你說說看 這個字是什麼時候要用 介紹國家地理而已吧)
       

I've just arrived here, but I have to leave for Samarkand. I'm going to arrive at Samarkand tomorrow morning.
剛剛到 你又要去別的都市了 你敢時間喔
      (這是我這次惟二去查的單字,  網路上只有說 Samarkand是烏茲別克的第二大都市 連中文譯名都沒有)

popo


小軟的分身去了匈牙利 (匈牙利有hot spring的嗎 )
我剛剛才跟小軟說 會不會我們就默默的開始熟悉匈牙利跟烏茲別克
她說 也好 但是可以跟波波說 下次去熱門點的國家嗎?
arrow
arrow
    全站熱搜

    pupbaby 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()